MeetingPark™ - ainoa tukikohta jonka tarvitset.
Organisaatiot tarvitsevat yhä enemmän erilaisia korkeatasoisia turvallisia tiloja ja palveluja, joiden tulisi olla mahdollisimman helposti ja joustavasti saavutettavia hyvinkin nopealla aikataululla, vaikka ympäri vuorokauden, myös viikonloppuisin ja pyhinä.
Meeting Park tarjoaa monipuoliset ja turvalliset kokous- ja koulutus-, etätyö- ja toimistotilat, sekä niihin liittyvät korkeatasoiset palvelut parhailla sijainneilla ydinkeskustoissa – 24/7.
Meeting Park on tarjonnut jo vuodesta 2011 saakka mahdollisimman helppoa, joustavaa, ennustettavaa ja asiantuntevaa palvelua lämminhenkisessä ja ainutlaatuisen turvallisessa toimintaympäristössä - ympäri vuorokauden.
Business Meeting Park Oy
Maakunnallisen elinkeinotoiminnan kehittämisyhtiön spin-offina toimintansa aloittanut itsenäinen toimivan johdon yksityisessä suomalaisessa omistuksessa oleva kasvuyhtiö on alansa ehdoton edelläkävijä ja uudistaja - jo vuodesta 2011 lähtien.
Meeting Park palvelee vuosittain jo yli 2.000 korkeatasoista kotimaista ja ulkomaista yritystä ja organisaatiota yli 10.000 varauksen edestä. Vuodesta 2011 saakka olemme tarjonneet puitteet ja asiantuntemuksen yli 75.000 erilaiselle ja jopa hyvinkin vaativille kokoukselle, tilaisuudelle ja kongressille - aina asiakaslähtöisesti ja täysin luottamuksellisesti ja turvallisesti.


yli 75.000 kokouksen kokemuksella ja asiantuntemuksella palveluksessanne!
Meeting Park jo 10 vuotta edelläkävijänä
- JOUSTAVUUS:
Auki 24/7 kaikille – Ensimmäisenä ja Ainoana Pohjoismaissa!
Vuonna 2011 otimme ensimmäisenä Pohjoismaissa käyttöön ympärivuorokautisen 24/7 palvelukonseptin, jonka myötä palvelemme kaikkia yritysasiakkaita normaalisti myös nk. virka-ajan ulkopuolella ennakkovarauksesta esimerkiksi öisin, viikonloppuisin ja pyhinä. - TURVALLISUUS:
Luottamuksellinen ympäristö – Ensimmäisenä ja Ainoana Pohjoismaissa!
Vuonna 2011 esittelimme ensimmäisenä Pohjoismaissa yleisen salassapitovelvoitteen, jonka piirissä ovat kaikki vuokralaiset, kuukausiasiakkaat, henkilökunta ja alihankkijat. Puolijulkiset kokous- ja etätyötilat ovat myös satunnaisten asiakkaiden ja vieraiden käytettävissä normaalina aukioloaikana ilman ko. sopimusvelvoitteita. Täytämme myös suomalaisten ja kansainvälisten viranomaisten turvallisuusvaatimukset. - ENNUSTETTAVUUS:
Avoimet kiinteät ”all inclusive” hinnat – Ensimmäisenä Suomessa!
Vuonna 2011 esittelimme ensimmäisenä Suomessa täysin avoimen, läpinäkyvän ja ennustettavan nk. ”all inclusive” hinnoittelun. Esimerkiksi nk. toimistohuoneen vuokra sisältää kaikki peruspalvelut kuten siivoukset, kopiot, skannaukset, telefax, gigaset internetyhteydet, yhteiset keittiöt, lounge-, kokous- ja koulutustilat, postinkäsittelyn, sekä vastaanotto- ja asiakaspalvelun ja perusteknisen tuen ja vartioinnin.
- HELPPOUS:
Yhtenäiset hinnat kaikissa toimipisteissä – Ensimmäisenä Suomessa!
Vuonna 2011 esittelimme ensimmäisenä Suomessa täysin yhtenäisen ja kaikkia toimipisteitä koskevan hyvin yksinkertaisen hinnoittelun, jolloin kaikissa toimipisteissä on aivan samat kokous-, koulutus- ja etätyötilojen hinnat ja ehdot, sekä satunnaisille, että sopimusasiakkaille.* - TAVOITETTAVUUS:
Videoneuvottelut osaksi normaalia kokousta – Ensimmäisenä Pohjoismaissa!
Vuonna 2012 esittelimme yhteistyössä Ciscon ja Polycomin kanssa aidot ja turvalliset videoneuvottelut osaksi normaalia kokoustamista nimellisellä kustannuksella (alk. 10,-/h). Kaikissa vuokrattavissa tiloissa (huoneissa) on valmiudet videoneuvotteluille. - MONIPUOLISUUS:
Ainutlaatuinen toimintaympäristö – Ensimmäisenä Suomessa!
Vuonna 2014 yhdistimme perinteisemmän toimistohotellin, kokous- ja koulutuskeskuksen ja business centerin sekä ison kauppakeskuksen palvelut ainutlaatuiseen uuteen koko Forumin korttelin kattavaan kokonaiskonseptiin, yhteistyössä Helsingin kauppakeskus Forumin ja sen omistaneen Föreningen Konstsamfundetin kanssa. - KUSTANNUSTEHOKKUUS:
Tienaa vuokratuilla tiloilla – Ensimmäisenä Pohjoismaissa!
Vuonna 2020 otimme ensimmäisenä Pohjoismaissa käyttöön asiakkaille kokonaan vuokrattujen nimettyjen etätyötilojen ja huoneiden vajaakäytön (vapaana oleva aika) edelleen vuokrauksen, jolla asiakas voi tehostaa tilakäyttöä ja supistaa omia kustannuksia ja jopa tienata omalla vajaa käytöllä olevalla työpiteellä tai huoneella.

Taustaa
Business Meeting Park Oy perustettiin vuoden 2010 marraskuussa Kainuun kuntien omistaman maakunnallisen elinkeinotoiminnan kehittämisyhtiö Kainuun Etu Oy:n Spin-Offina. Tällöin elokuussa 2009 perustettu Kainuulaisten yritysten operatiivinen tukikohta päätettiin erottaa omaksi itsenäiseksi yhtiökseen.
Toimipisteen tavoitteena oli alun alkaenkin helpottaa etabloitumista, tarjoamalla tukikohdan jossa voisi kokoustaa, tehdä etätöitä ja saada tarvittavat toimitilat laajentumisen helpottamiseksi.
Yhtiöittämisen yhteydessä suoritettiin aiempien kokemusten pohjalta uuden Meeting Park konseptin määrittely ja tuotteistus, jossa avainasemassa oli helppous, nopeus, joustavuus sekä turvallisuus
Toiminta-ajatus
Tärkein tehtävämme on auttaa asiakkaitamme keskittymään olennaiseen eli liiketoimintaansa kasvattamiseen, samalla kun kehitämme itseämme ja kasvatamme yritystämme kannattavasti kohti päämääräämme.
Tarjoamme yrityksille heidän tarvitsemiaan kokous-, koulutus-, etätyö- ja toimistotiloja sekä niihin liittyviä palveluja (kuten videoneuvotteluja) keskitetysti parhailla sijainneilla ydinkeskustoissa, mahdollisimman helposti, joustavasti, turvallisesti ja kustannustehokkaasti.
Missio
"Autamme asiakkaita keskittymään olennaiseen - bisneksen tekoon ja kasvuun!"
Toimintaa ohjaavat arvot
Aito Asiakaslähtöisyys
Toimintamme lähtökohtana on kasvuhakuisten yritysten erityistarpeet. Tavoitteenamme on auttaa heitä keskittymään olennaiseen eli liiketoimintansa kasvattamiseen.
* Helppous *
Pyrimme tekemään asiat aina mahdollisimman helpoksi sekä asiakkaillemme että itsellemme. Siksi konsepteissamme korostuu yksinkertaisuus ja selkeys.
* Joustavuus *
Nykyään liiketoiminta on globaalia ja siten hyvinkin nopeasti muuttuvaa. Pyrimme joustamaan asiakkaiden mukana, jotta he voisivat vastata nopeasti näihin muuttuviin vaatimuksiin ja haasteisiin. Siksi emme sido asiakkaita esimerkiksi pitkiin sopimuksiin.
* Turvallisuus *
Yhä tietovaltaisemmassa liiketoiminnassa perusvaatimuksena on luottamuksellisuus. Tästä syystä olemme mm. ensimmäinen toimija jolla on kaikkia kuukausiasiakkaita ja henkilökuntaa koskeva yleinen salassapitovelvoite.
* Monipuolisuus *
Pyrimme tarjoamaan asiakkaille kaikkia heidän tarvitsemia tiloja ja palveluja monipuolisesti, huomioiden viimeisimmän teknologisen kehityksen tarjoamat käytännölliset ja tehokkaat ratkaisut.
* Laadukkuus *
Pyrimme varmistamaan että asiakkaamme saavat aina korkeatasoista palvelua, juuri silloin kun tarvitsevat, niin sähköisten palvelujen kautta kuin henkilökohtaisesti paikan päällä. Koska liike-elämä on globaalia, niin mekin palvelemme tarvittaessa ympäri vuorokauden - 24/7.
Aito Kumppanuus
Haluamme tuottaa aitoa lisäarvoa, niin asiakkaille, yhteistyökumppaneille kuin henkilökunnallemme! Tämä edellyttää avoimuutta, aitoa vuorovaikutusta ja yhteisten intressien tiedostamista ja tukemista. Siksi kerromme esimerkiksi avoimesti kaikki kustannukset ja hinnat sekä niiden perusteet. Emme niinkään kilpaile kenenkään toimijan kanssa, vaan pyrimme tuottamaan lisäarvoa kaikille toimijoille kehittämällä niin perinteisiä tapoja toimia, kuin muodostamalla uusia toimintamalleja, konsepteja, tuotteita ja palveluja kaikille.
Esimerkillinen kasvu
Jotta voimme tarjota ja kehittää edelleen korkeatasoisia palveluja, edellyttää se toiminnan olevan kannattavaa kaikille osapuolille. Määrätietoinen liiketoiminnan kasvattaminen ja kansainvälistäminen on päätavoitteemme.
* Edelläkävijyys *
Haluamme toimia edelläkävijänä palvelutarjonnan ja -konseptien kehittämisessä sekä mm. teknologian tarjoamien mahdollisuuksien hyödyntämisessä käytännössä.
* Kustannustehokkuus *
Erikoistumisen ja korkean käyttöasteen vuoksi pystymme tarjoamaan asiakkaille kustannustehokkaasti korkeatasoisia palveluja ja etuja asiakkaillemme.
* Motivoitunut henkilökunta *
Jotta edellämainitut arvot ja tavoitteet olisivat mahdollisia, edellyttää se asiantuntevaa ja aidosti motivoitunutta henkilökuntaa. Siksi panostamme mm. henkilökuntamme asiantuntemuksen kehittämiseen ja heidän tieto-taitonsa hyödyntämiseen mm. palvelujen kehittämisessä. Henkilökuntamme on mukana mm. bonus -palkkiojärjestelmässä ja avainhenkilöt ovat myös yhtiön omistajia.
Visio
Alansa arvostetuin
Tahdomme olla alan arvostetuin toimija ja brändi. Meillä on asiantuntevin ja sitoutunein henkilökunta, tehokkaimmat menetelmät ja työkalut sekä intohimo auttaa asiakkaitamme onnistumaan liiketoimintansa kasvattamisessa.
Edelläkävijä ja esimerkki
Tuloksellinen vallankumous ja muutos syntyy sitoutuneista ihmisistä ja yhteistyökumppaneista, sekä selkeästä käsityksestä muutoksen tarpeesta ja tavoitteellisuudesta. Haluamme omalta osaltamme olla uudistamassa yritysten ja yhteistöjen operatiivista toimintatapaa ja vuorovaikutusta, sekä alan toimijoiden tarjoamaa ja yhteistyötapaa.
Tapahtumat
- 01/2011 avattiin Meeting Park ESPA (250 m2)
- 03/2011 laajennettiin Meeting Park ESPA (+200 m2)
- 08/2012 laajennettiin Meeting Park ESPA (+250 m2)
- 11/2012 laajennettiin Meeting Park ESPA (+200 m2)
- 10/2013 aloitettiin yhteistyö Sokos Hotelli Presidentti (Kamppi)
- 10/2013 avattiin Meeting Park KAMPPI (500 m2)
- 04/2014 solmittiin pitkäaikainen strateginen kumppanuus FORUM kauppakeskusta hallinnoivan Forum Capita Oy:n kanssa
- 05/2014 suljettiin Meeting Park ESPA (800 m2)
- 06/2014 avattiin Meeting Park Forum KUKONTORI (900 m2)
- 09/2014 avattiin Meeting Park Forum CAMPUS (730 m2)
- 09/2014 avattiin Meeting Park FORUM Lasikulma (1900 m2)
- 04/2016 Sponda Oyj osti FORUM kauppakeskuksen oheisineen kiinteistöineen.
- 06/2017 toteutettiin ensimmäinen ulkopuolinen rahoituskierros
- 10/2019 uudistettiin Meeting Park KAMPPI (500 m2)


Avainlukuja
- 3 toimipistettä
- 28 työntekijää
- 40 kokous- ja koulutustilaa
- 70 toimisto- ja etätyötilaa
- 2 000 yritysasiakasta
- 4 500 m2
- 10 000 varausta vuosittain
- 250 000 kävijää vuosittain
- 2 100 000 € liikevaihto
- liiketoiminta kannattavaa
Omistus
Yhtiön omistaa 87 %:sti sen toimiva johto ja avainhenkilöt.
Ylin johto

Kare Casals, s.1966
perustajaosakas ja toimitusjohtaja
Meeting Parkin konseptin kehittäjä ja operatiivisesta toiminnasta vastaava perustajaosakas, jolla on yli 30 vuoden kokemus liiketoiminnan kehittämisestä ja johtamisesta.
Ennen nykyistä tehtävää hän on toimi kehitysjohtajana maakunnallisen elinkeinotoiminnan kehittämisyhtiö Kainuun Etu Oy (2008-2010) sekä eri johtotehtävissä yhtiöissä kuten Frugo, E-Finland Network, Aldata Solution, Sidus ja SOK. Lisäksi hän on toiminut sähköisen liiketoiminnan "edunvalvojana" (2000-2010) Suomen Elektronisen kaupankäynnin yhdistys ry:n (ECF) toiminnanjohtajana ja myöhemmin puheenjohtajana, sekä hallituksen jäsenenä tai neuvonantajana mm. Ohjelmistoyrittäjät, Teknologiateollisuus, TEM (KTM), LVM, UM, Finpro, Tieke.
Lisätietoja: LinkedIn -profile

Jani Kaarlejärvi, s. 1977
perustajaosakas ja varatoimitusjohtaja
Toimii samanaikaisesti myös vierailevana professorina Beijing University of Posts & Telecommunications (BUPT) yliopistossa (2013-17) tehtäväalueenaan ICT innovaatiot ja talous.
Ennen nykyistä tehtävää hän toimi kansainvälisten verkostojen johtajana DIGILE Oy:ssä (ent. Tieto- ja viestintäteollisuuden tutkimus TIVIT Oy), sekä mm. presidentti Esko Ahon erityisavustajana Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa.
PhD, HTM, YTM, KTM (ekon.), LKV
Lisätietoja: LinkedIn -profile
